تصویب شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور؛
دانشگاههای خارجی مورد تایید وزارت بهداشت در سال تحصیلی 19-2018 اعلام شد
فهرست دانشگاههای خارجی مورد تایید وزارت بهداشت در سال تحصیلی 19-2018 را از اینجا دریافت کنید. بهره برداری از استانداردهای معتبر بین المللی در ارزیابی دانشگاههای خارجی و مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان این دانشگاهها می تواند زمینه های ارتقای نظام سلامت کشور همگام با مجامع بین المللی را فراهم آورد. بر همین اساس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علاوه بر بررسی های ویژه وزارت متبوع، نظام های رتبه بندی QS، Times و Shanghai که بعضا از پراستنادترین نظام های رتبه بندی جهانی است را ملاک عمل قرار داده و سالانه فهرست دانشگاههای خارجی مجری آموزش علوم پزشکی که مورد تایید می باشند را منتشر می نماید.در این راستا با بررسی های کارشناسی مد نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و درنظر گرفتن دانشگاه های برتر در رتبه بندی های OS، Times و Shanghai لیست نهایی دانشگاههای خارج از کشور مورد تایید وزارت متبوع جهت ورودی های سال تحصیلی 19 ـ 2018 در رشته های علوم پزشکی تهیه  شد. در این لیست  ۶۴۵ دانشگاه از کشورهای مختلف مورد تایید وزارت بهداشت قرار دارند که  با تایید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مطابق با رای صادره در دویست و سی و دومین جلسه شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور  تصویب شد.

لازم به ذکر است این لیست سالیانه مورد بازنگری قرار گرفته و از ابتدای سپتامبر 2018  صرفا دانشگاههای موجود در این لیست جهت ادامه تحصیل مورد تایید بوده و مدارک صادره طبق ضوابط قابل ارزشیابی می باشند.

لذا ضروری است تا متقاضیان تحصیل در دانشگاههای خارجی از ابتدای سپتامبر 2018 صرفا به دانشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت مراجعه نموده و به این نکته دقت داشته باشند که در صورت تحصیل در دانشگاههایی غیر از 645 دانشگاه تایید شده، پس از فراغت از تحصیل، مدارک ایشان ارزشیابی نخواهد بود.

اطلاعیه معاونت آموزشی وزارت بهداشت:

دانشگاههای خارجی مورد تائید، براساس رتبه هر دانشگاه در رتبه بندی های معتبر بین المللی تعیین می شود

معاونت آموزشی وزارت بهداشت در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به اینکه لیست دانشگاههای خارجی مورد تائید وزارت بهداشت برای سال تحصیلی 2019-2018 اخیراً اعلام شده است، خاطرنشان می شود: لیست دانشگاههای مورد تائید، صرفاً براساس رتبه هر دانشگاه در رتبه بندی های معتبر بین المللی از قبیل شانگهای،QS و Times و با لحاظ کردن رتبه گروه علوم پزشکی آن دانشگاه تعیین می شود.


به گزارش وبدا، معاونت آموزشی وزات بهداشت در این اطلاعیه به افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته های گروه پزشکی در خارج از کشور را دارند، توصیه کرده است صرفاً برای تحصیل در دانشگاههای اعلام شده در لیست مورد تایید وزات بهداشت اقدام نمایند در غیراینصورت برای افراد که از تابستان 2018 (ابتدای سپتامبر 2018) در دانشگاههای دیگری که در لیست دانشگاههای مورد تائید نمی باشند شروع به تحصیل نمایند هیچگونه تسهیلات دانشجویی ارائه نخواهد شد و امکان انتقال به دانشگاههای داخل کشور و همچنین ارزشیابی مدارکشان وجود نخواهد داشت .
بر اساس این اطلاعیه، همه افرادی که تحصیل خود را در دانشگاههایی که تاکنون مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است آغاز نموده اند می توانند کماکان به تحصیل خود ادامه داده و براساس ضوابط و مقررات موجود از تسهیلات دانشجویی و ارزشیابی مدارک بهره مند شوند.
همچنین در مورد دانشگاههایی که در لیست 2018-2017 بوده ولیکن در لیست سال 2019-2018 قرار نگرفته اند، در صورتیکه افرادی با اخذ ویزای دانشجویی در سال جاری مشغول طی دوره آمادگی که جزو شرایط ورود به دوره اصلی در آن دانشگاه و یا دانشگاههای آن کشور می باشد (ازقبیل دوره پادنک یا Preparation و یا Foundation و...) بوده اند و قصد ورود به دوره اصلی رشته تحصیلی در سال 2019-2018 را دارند توصیه می شود در وهله اول در دانشگاههای اعلام شده در لیست 2019-2018 تحصیل خود را شروع نمایند ولیکن در صورت عدم امکان اخذ پذیرش از این دانشگاهها می توانند تحصیل خود را در همان دانشگاه صرفا در سال تحصیلی 2019-2018 آغاز نمایند.
بر اساس اعلام معاونت آموزشی با توجه به اینکه در برخی از کشورها، علاوه بر دانشگاه اصلی که در لیست وزارت بهداشت اعلام شده، کالجهای وابسته به این دانشگاهها نیز به ارائه برخی از رشته های علوم پزشکی مبادرت می ورزند، از آنجائیکه این کالجها در رتبه بندی های بین المللی مورد ارزشیابی قرار نمی گیرند و فاقد کیفیت علمی لازم می باشند بنابراین تحصیل در این گونه کالجها به هیچ عنوان مورد تائید نبوده و صرفاً تحصیل در دانشگاه اصلی مورد تائید است و دانشگاههای اعلام شده صرفا در کشور اصلی، مورد تائید بوده و شعب آن در سایر کشورها مورد تائید نمی باشد.
همچنین در خصوص دانشگاههای مورد تائید در کشور روسیه برای افرادی که از سال تحصیلی 2019-2018 آغاز به تحصیل می نمایند صرفاً دوره هایی که به زبان روسی برگزار می شوند، مورد تائید است و نیز در خصوص دانشگاه Moscow Medical Stomatology Institute N.A. Semashko که در حال حاضر تحت عنوان :
Moscow State University of Medical and Dentistry A.I Yevdokimov (MSUMD)
می باشد، رشته های پزشکی و دندانپزشکی مورد تائید هستند.

 

 

تحصیل در روسیه، پزشکی در روسیه

روسیران نماینده رسمی دانشگاه‌های دولتی معتبر روسیه و بلاروس مورد تأیید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران با 28 سال تجربه درخشان و ارزنده در امور اعزام دانشجو به روسیه و بلاروس برای تحصیل در کلیه رشته‌ها و مقاطع تحصیلی با خوابگاه ، بیمه درمان و امکانات ورزشی با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری می‌باشد که سالیان متمادی است که به فعالیت، راهنمایی و مشاوره دانشجویانی که تمایل به تحصیل علی الخصوص در رشته های پزشکی در روسیه و بلاروس را دارند مشغول می‌باشد.
این مؤسسه در ابتدا (28 سال قبل) به نام روسیران شناخته شده بود و پس از 5 سال فعالیت تغییر نام داده و به نام مؤسسه اندیشه یاران جوان با شماره ثبت 13906 به ثبت رسید و به فعالیت خود ادامه داد و سالیانه تعداد قابل توجهی دانشجو در رشته‌های گروه پزشکی و همچنین در رشته‌های غیر پزشکی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا را برای ادامه تحصیل به مسکو اعزام می‌نماید.

تمدید مجوز موسسه اندیشه یاران جوان از طرف وزارت علوم تحقیقات و فناوری ایران جهت اعزام دانشجو به کشور روسیه و بلاروس

تحصیل در روسیه

 

مدیریت مؤسسه اندیشه یاران جوان به تمامی دانشجویان عزیز که دوره پادفک مشترک دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی و دانشگاه روسنو را با موفقیت به اتمام رساندند و در سال تحصیلی 2023 در رشته های دندانپزشکی و پزشکی در دانشگاه های معتبر و مورد تأیید در روسیه شروع به تحصیل نموده اند و آغاز سال تحصیلی 2023 را تبریک می‌گوید و آرزوی موفقیت در تمام مراحل تحصیلی و درجات عالی علمی را دارد.

تحصیل در روسیه

 

شهریه کورس اصلی دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در کشور روسیه

تحصیل در روسیه

اخبار و تازه ها

مژده ، مژده
فرصت ثبت نام تا پایان مهر ماه 1402
فرصتی استثنایی برای دانشجویان و متقاضیان تحصیل در روسیه

برای چهارمین سال متوالی در ایران برگزاری رسمی دوره مشترک پادفک ( پزشکی ، فنی و مهندسی و علوم انسانی ) با کیفیت آموزشی بسیار عالی و اساتید مجرب دانشگاهی از طرف دانشگاه برتر ایران ( دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی ) و روسیه ( دانشگاه روسنو ) بر اساس قرارداد و تفاهم نامه آموزشی مشترک دو دانشگاه بصورت حضوری و آنلاین برگزار خواهد شد.
متقاضیان و دانشجویان برای شرکت در دوره پادفک مشترک حضوری و برای انجام امور مربوط به ثبت نام و امور مربوط به روسیه با مؤسسه اندیشه یاران جوان ( روسیران ) تماس حاصل فرمایند.
طول دوره ۲ نیمسال ( نیمسال اول در ایران و نیمسال دوم در روسیه )

تحصیل در روسیه

اخبار و تازه ها - لیست دانشگاههای کشور روسیه مورد تأیید وزارت بهداشت ورودی سال تحصیلی 2024-2023

تحصیل در روسیه

پیام سال نو ولادیمیر پوتین خطاب به مردم روسیه

ارزان‌ترین و با کیفیت ترین دوره پادفک دانشگاه دولتی حضوری در مسکو با شهریه 150 هزار 

موقعیت بسیار عالی و استثنایی،  ارزانترین و با کیفیت ترین دوره پادفک حضوری دانشکاه دولتی در مسکو با آموزش استاندارد هزار ساعت دوره پادفک در دانشگاه دولتی علوم اجتماعی روسیه - RSSU.

در این دانشگاه  هر سه گروه پادفک با ارزان‌ترین شهریه در مسکو و با کیفیت ترین پادفک آموزش داده می شود.

پادفک گروه پزشکی 

پادفک گروه فنی ، مهندسی 

پادفک گروه علوم انسانی

شهریه پادفک در دانشگاه دولتی علوم اجتماعی روسیه  150 هزار روبل می باشد

هزینه خوابگاه ماهیانه 3500 روبل می باشد .

 

تحصیل در روسیه، پادفک

مژده ، مژده

فرصت ثبت نام یکماه تمدید شد ( تا آخر ماه آبان )

فرصتی استثنایی برای دانشجویان و متقاضیان تحصیل در روسیه برای سومین سال متوالی در ایران برگزاری رسمی دوره مشترک پادفکت ( پزشکی ، فنی و مهندسی و علوم انسانی ) با کیفیت آموزشی بسیار عالی و اساتید مجرب دانشگاهی از طرف دانشگاه برتر ایران ( دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی ) و روسیه ( دانشگاه روسنو ) بر اساس قرارداد و تفاهم نامه آموزشی مشترک دو دانشگاه بصورت حضوری و آنلاین برگزار خواهد شد.

متقاضیان و دانشجویان برای شرکت در دورهٔ پادفکت مشترک حضوری و برای انجام امور مربوط به ثبت نام و امور مربوط به روسیه با مؤسسه اندیشه یاران جوان ( روسیران ) تماس حاصل فرمایند.

طول دوره ۲ نیمسال ( نیمسال اول در ایران و نیمسال دوم در روسیه )

 

تحصیل در روسیه

ابلاغیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به وزارت امور خارجه در راستای تأمین و پرداخت ارز دانشجویی 

قابل توجه دانشجویان شاغل به تحصیل در روسیه بلاروس و آسیای میانه

به اطلاع میرساند:

بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به وزارت امور خارجه، این بانک آمادگی کامل خود را برای تأمین و پرداخت ارز به روبل روسیه برای دانشجویان شاغل به تحصیل در حوزه روسیه و کشورهای مستقل مشترک المنافع با نرخ توافقی در بازار متشکل معاملات ارزی اعلام می نماید.

لذا، دانشجویان و متقاضیان مصارف ارزی دانشجویی و علمی خدماتی می‌توانند ارز مورد نیاز خود به روبل روسیه را در ایران تهیه نمایند.

به نقل از : رایزنی علمی و سرپرستی دانشجویان ایرانی در روسیه بلاروس و آسیای میانه

 

تحصیل در روسیه

اطلاعیه مهم درباره ارز دانشجویی

 دانشجویان ارجمند شاغل به تحصیل در روسیه، بلاروس و آسیای میانه به اطلاع میرساند
بر اساس دستورالعمل مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۲۱  اداره کل بورس و اعزام دانشجویان وزارت علوم، درخصوص دستور رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر پرداخت ارز دانشجویی به دانشجویان شاغل به تحصیل، در رشته ها و دانشگاه های معتبر از نظر آن وزارتخانه در مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) توسط بازار متشکل ارزی پرداخت میگردد.
ضروری است، دانشجویان متقاضی؛ برگه پرداخت شهریه دانشگاهی خود را در سامانه میخک به تائید بخش کنسولی نمایندگی ها رسانده و بخش کنسولی نمایندگی ها نیز پس از تائید گواهی مذکور به نحو متقضی به دانشجویان متقاضی اطلاع رسانی گردد

 

تحصیل در روسیه

اعلام مراکز معتبر و مجاز برگزار کننده آزمون زبان روسی (A2) در کشور روسیه

 

به اطلاع میرساند، افرادی که خواستار شرکت در آزمون زبان روسی هستند، می توانند باحضور در مراکز معتبر و مجاز اعلام شده مدرک زبان روسی (A2) را دریافت کنند.

- شایان ذکر است مطابق آیین نامه ها و مصوبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ مدرک زبان روسی (A2) برای متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی نیز لازم می باشد.

- متقاضیان تلاش نمایند تا قبل از ورود به دوره اصلی دانشگاه، موفق به کسب مدرک زبان روسی بشوند. 

تحصیل در روسیه

لیست مراکز معتبر جهت انجام آزمون:

١-دانشگاه تحقیقاتی ملی دولتی بلگراد
٢-دانشگاه فدرال شرق دور
٣-دانشگاه فدرال کازان
۴-دانشگاه ملی دولتی تحقیقاتی تومسک
٥-دانشگاه دوستی ملل روسیه
۶-دانشگاه فدرال قفقاز شمالی
٧-دانشگاه دولتی باشکیر
٨-انستیتو دولتی زبان روسی- پوشکین
٩-دانشگاه دولتی مسکو- لامانوسف
١‌۰-دانشگاه دولتی پسکوف
١١-دانشگاه دولتی علوم انسانی روسیه- گرتسن
١٢-دانشگاه دولتی سنت پیتربورگ
١٣-دانشگاه دولتی اقیانوس آرام
١۴-مرکز کیفیت آموزش مسکو

برگرفته از : رایزنی علمی و سرپرستی دانشجویان ایرانی در روسیه و بلاروس و آسیای میانه

اطلاعیه اداره کل دانش آموختگان - قابل توجه دانشجویان رشته های غیر پزشکی

نظر به بازگشایی مرزهای عمده کشورهای خارجی، بخش نامه اداره کل دانش آموختگان مبنی بر تقلیل مدت اقامت دانشجویی در دوران همه گیری کرونا از ژانویه ۲۰۲۲ لغو شده و حضور دانشجویان در کشور خارجی محل تحصیل منطبق با جدول اقامت مندرج در ماده ۱ ایین نامه ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی الزامی است.

در صورت عدم رعایت مفاد آیین نامه، اداره کل امور دانش اموختگان هیچگونه مسئولیتی در قبال ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی متقاضیان نخواهد داشت.

با توجه به تصریح کشور روسیه مبنی بر عدم کیفیت آموزش انلاین چنانچه دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه های روسیه شرایط حضور در این کشور را ندارند، میتوانند از طریق تسهیلات فراهم شده نسبت به انتقال به دانشگاه های داخل کشور اقدام نمایند.

 

تحصیل در روسیه

جلسات رایزنی علمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه با نمایندگان و رؤسای مؤسسات اعزام دانشجو دارای مجوز از وزارت علوم و تحقیقات برگزار شد

در این جلسات رایزن محترم علمی سفارت ایران در روسیه جناب آقای دکتر نجفی و کنسول جمهوری اسلامی ایران در روسیه جناب آقای ابراهیم زاده و رؤسای مؤسسات مجاز اعزام دانشجو به روسیه شرکت داشتند و مسائل پیش رو را مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مشکلات دانشجویان و راهکارهای رفع مسائل دانشجویان در هنگام ورود به روسیه و در طول دوره تحصیل در روسیه مورد بحث قرار گرفت و راه حل های پیشنهادی مطرح و ارائه شد.

تحصیل در روسیه

در این جلسه که بصورت آنلاین با مدیر عاملان مؤسسات اعزام دانشجو به روسیه برگزار شد ، جناب دکتر الهی مدیر عامل مؤسسه اندیشه یاران جوان ( روسیران ) به عنوان قدیمی ترین و با تجربه ترین مؤسسه اعزام دانشجو به روسیه با ۲۵ سال سابقه در این زمینه سخنرانی نمودند و راهکارهای پیشنهادی در زمینه تسهیل مشکلات و مسائل دانشجویان در ابتدای ورود به روسیه و در طول تحصیل در دانشگاه های روسیه را ارائه نمودند

اطلاعیه مهم

قابل توجه دانشجویانی که قصد ورود به روسیه را دارند:

دانشجویانی که ویزای معتبر دارند و یا پس از صدور دعوتنامه از طرف دانشگاه از کنسولگری های روسیه در ایران ویزا دریافت میکنند توجه داشته باشند که مشخصات انها باید در سامانه گوس اوسلوگی توسط دانشگاه ثبت شود.
در صورتی که مشخصات دانشجو در این سامانه ثبت نشده باشد مرزبانی روسیه از ورود دانشجو جلوگیری خواهد کرد.
لطفا قبل از تهیه بلیط و عزیمت به روسیه با دانشگاه خود جهت ثبت مشخصات خود در سامانه گوس اوسلوگی و تاریخ احتمالی ورود خود هماهنگ کنید.

https://www.gosuslugi.ru/410127/2

منبع خبر : رایزنی علمی ایران-مسکو
https://t.me/ruac_saorg_moscow

 

تحصیل در روسیه

 

دستور رئیس جمهور روسیه مبنی بر تعطیلی یک هفته ای

По указу президента Владимира Путина с 30 октября по 7 ноября в России вводятся нерабочие дни с сохранением заработной платы.

طبق دستور رییس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین از تاریخ ۳۰ اکتبر تا ۷ نووامبر جهت جلوگیری از رشد ویروس کرونا،تعطیل اعلام شد.

تحصیل در روسیه

 

هشدار

با توجه به دریافت گزارش هایی از برخی دانشگاه های روسیه مبنی بر ارائه مدارک جعلی ( مدارک تحصیلی، مدرک پادفک و گواهی گلاو اکسپرت سنتر) توسط متقاضیان تحصیل در این دانشگاه ها، به افراد و شرکت های دخیل هشدار داده میشود، ارائه مدارک جعلی و دستکاری شده محرومیت از تحصیل در دانشگاه ها و امکان ارجاع پرونده به مراجع قضایی روسیه را در پی خواهد داشت و تمام مسئولیت این کار به عهده متخلفین خواهد بود.

تحصیل در روسیه

 

روسیه پروازهای خود با ایران را از ۱۸ آبان سرمی‌گیرد

ستاد عملیاتی کروناى روسيه روز پنجشنبه اعلام کرد که این ستاد تصمیم  گرفت پروازهای خود را با جمهوری اسلامی ایران، باهاما، هلند، نروژ، عمان، اسلوونی، تونس، سوئد و تایلند با توجه به کاهش یافتن وضعیت بیماری کووید- ۱۹ در این کشورها از ۹ نوامبر ( ۱۸ ابان) سال جاری از سر گیرد.

تحصیل در روسیه

 

دیدارفعالین اقتصادی در روسیه با جناب آقای پناهی معاون ارزی بانک مرکزی ایران و جناب آقای جلالی سفیر ایران در روسیه

۲۶ شهریور ماه تجار ایرانی فعال در حوزهٔ فدراسیون روسیه با جناب آقای پناهی معاون محترم ارزی بانک مرکزی که بهمراه هیأتی به مسکو سفر کرده است، دیدار و گفتگو کردند. در این جلسه ضمن مرور شرایط جاری حاکم بر فعالیت های تجاری و بازرگانی تجار ایرانی ، مهمترین موضوعات، مسائل و موانع در حوزه های مالی و بانکی ، تسویه حساب ها ، نرخ تسعیر ارزهای ملی دو کشور و مسائل ساختاری ، اداری، گمرکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تحصیل در روسیه

 

فرصتی استثنایی برای دانشجویان و متقاضیان تحصیل در روسیه

برای اولین بار در ایران برگزاری رسمی دوره مشترک پادفکت ( پزشکی ، فنی و مهندسی و علوم انسانی ) با کیفیت آموزشی بسیار عالی و اساتید مجرب دانشگاهی از طرف دانشگاه برتر ایران ( دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی ) و روسیه ( دانشگاه روسنو ) بر اساس قرارداد و تفاهم نامه آموزشی مشترک دو دانشگاه بصورت حضوری و با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

تحصیل در روسیه

متقاضیان و دانشجویان برای شرکت در دورهٔ پادفکت مشترک حضوری و برای انجام امور مربوط به ثبت نام و امور مربوط به روسیه با مؤسسه اندیشه یاران جوان ( روسیران ) تماس بفرمایند.
طول دوره ۲ نیمسال ( نیمسال اول در ایران و نیمسال دوم در روسیه )

اطلاعیه وزارت بهداشت ایران اعلام مراکز مورد تأیید برگزاری آزمون زبان روسی A2

از سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱، داوطلبان تحصیل با هزینه شخصی در دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت در خارج از کشور، برای برخورداری از هرگونه خدمات و تسهیلات قابل ارائه توسط وزارت بهداشت و علوم ایران طبق ضوابط و مقررات مربوطه، باید در هنگام ارائه درخواست برای بهره‌مندی از خدمات مذکور، علاوه برمستندات اعلام شده در آئین نامه‌های مربوطه، مدرکی که نشان‌ دهنده تسلط لازم آنها به زبان خارجی کشور محل تحصیل می‌باشد را نیز ارائه نمایند. اخذ مدرک زبان روسی A2 قبل از شروع تحصیل در کورس اصلی الزامی است.
برای کشورهای روسی زبان، مدرک قبولی حداقل سطح (TBU:basic level)A2 زبان روسی بر اساس آزمون TORFL لازم می‌باشد.
در این راستا به اطلاع می‌رساند مؤسسات مورد تأیید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران جهت برگزاری آزمون زبان روسی A2 بدین شرح می‌باشد:
- دانشگاه الزهرا (س)
- کانون زبان ایران
بدیهی است بر اساس بررسی‌های آتی وزارت بهداشت و علوم ایران، سایر مراکز و مؤسسات مورد تأیید به لیست مراکز مذکور اضافه و اطلاع رسانی خواهد شد.

تحصیل در روسیه

گفتگوی خبرگزاری ایرنا با سفیر کشورمان در مسکو در خصوص باز شدن مرزها

گفتگوی خبرگزاری ایرنا با سفیر کشورمان در مسکو در خصوص باز شدن مرزهای روسیه برای ورود دانشجویان ایرانی به این کشور

https://irna.ir/news/84452296/

جلسه رایزنی علمی با حضور نمایندگان مؤسسات مجاز و رسمی اعزام دانشجو به روسیه با پیگیری و همت رایزنی محترم علمی جمهوری اسلامی ایران در روسیه ، جناب آقای دکتر نجفی و آقای حیدری در سفارت ایران  در مسکو در تاریخ ۲۳ فروردین سال ۱۴۰۰ برگزار گردید و در این جلسه موضوع پادفک و مدرک زبان روسی A2 مطرح شد و مورد تبادل نظر و بررسی قرار گرفت و به زودی از طرف وزارتین علوم و بهداشت ایران مراکز رسمی جهت آزمون و دریافت مدرک A2 اعلام خواهد شد و همچنین در جلسه مسائل مربوط به پذیرش دانشجویان از طرف دانشگاههای مورد تأیید روسیه و مشکلات و مسائل مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه مدیر عامل مؤسسه اندیشه یاران جوان آقای دکتر صادق الهی بصورت آنلاین و مجازی و نماینده مؤسسه دکتر احمدرضا الهی و سایر نمایندگان مؤسسات مجاز بصورت حضوری شرکت و پیشنهادات خود را جهت بهبود مسائل دانشگاهی و دانشجویی اعلام نمودند. در انتهای جلسه قرار شد که این جلسات با نمایندگان مؤسسات مجاز بصورت ماهیانه و مستمر در محل سفارت ایران در روسیه با نظارت و حمایت رایزنی علمی انجام شود

تحصیل در روسیه

اولین جلسه رایزنی علمی با نمایندگان مؤسسات اعزام دانشجو دارای مجوز از وزارت علوم در سال 1400

اولین جلسه رایزنی علمی با نمایندگان مؤسسات اعزام دانشجو دارای مجوز از وزارت علوم در سال ۱۴۰۰ روز دوشنبه ۲۳ فروردین برگزار شد. با توجه به نقش نظارتی رایزنی علمی بر فعالیت این مؤسسات ، مسائل پیش رو مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و رایزنی آمادگی خود را برای ارتباط و برگزاری جلسات مستمر با نمایندگان مؤسسات مجاز را اعلام کرد

تحصیل در روسیه

لیست جدید دانشگاه های فدراسیون روسیه مورد تأیید وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران ، جهت ورودی های سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۲

تحصیل در روسیه

 

لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی جهت ورودی های سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۲

رای صادره در دویست و چهل و نهمین جلسه شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش اموختگان خارج از کشور مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۰ در خصوص بازنگری در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی جهت ورودی های سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۲

دانلود لیست

 

 

نخستین محموله واکسن کرونا از روسیه به ایران ارسال شد

با پیگیری های سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه اولین محموله واکسن اسپوتنیک V صبح امروز (پنجشنبه 16 بهمن 1399) به میزان 20 هزار دوز از مسکو به تهران ارسال گردید.

تحصیل در روسیه

 

دانستنی روز درباره تحصیل در روسیه

تحصیل و اعزام دانشجو به روسیه و زمان آن

همانطور که گفته شد، اقدام برای انجام پروسه تحصیل و اعزام دانشجو به روسیه مستلزم داشتن یک زمان بندی مشخص می باشد و بخشی از این زمان بندی با سیستم زمان بندی دانشگاه ها مرتبط است به طوری که دانشجویان می توانند برای پذیرش ترم سپتامبر از اول ژانویه تا اول ماه جولای اقدام نمایند و در بعضی موارد می توانند برای ورود در ماه نوامبر تا اول شهریور ماه نیز متقاضی شوند. بنابراین نیاز است متقاضیان تمامی مدارک لازم جهت اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی خود را تا تاریخ های ذکر شده آماده سازند

 

تحصیل در روسیه

 آیا تحصیل رایگان در روسیه امکان پذیر است؟

دانشگاه های روسیه رایگان نیستند و دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه هستند. البته دانشجویان ممتاز می توانند از طریق بورسیه تحصیلی همه یا بخشی از هزینه ها را تامین کنند

 

تحصیل در روسیه

حداقل معدل برای تحصیل در روسیه

حداقل معدل برای تحصیل در روسیه با توجه به دانشگاهی که انتخاب می کنید متفاوت است. مثلا برای دانشگاه های مهندسی سطح بالا در روسیه باید حداقل معدل 16 داشته باشید

تحصیل در روسیه